Autor Wątek: Klenie, jazie, okonie  (Przeczytany 2470 razy)

Offline wawer96

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Klenie, jazie, okonie
« dnia: 29.04.2018, 12:09 »
Witam wszystkich
Proszę Was o poradę w kwestii zakupu kijka oraz kołowrotka na łowienie kleni, jazi i okoni. Czyli generalnie delikatny zestaw na małą rzeczkę. Oczywiście jak trafi się szczupak to wędka też powinna dać radę.
Nie znam się na parametrach jakie powinna mieć tego typu wędka więc proszę o pomoc.
Jeśli chodzi i ceny to raczej nie drogie. Taka średnia półka.

Offline elopento

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1 179
  • Reputacja: 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Hellmahnen
  • Ulubione metody: trotting
Odp: Klenie, jazie, okonie
« Odpowiedź #1 dnia: 29.04.2018, 12:27 »
Temat rzeka :P jeśli miał byś zamiar łowić na ''paprochy'' to potrzebujesz wędki do 10g da radę dla klenia/jazie pod jakieś smużaki(woblery) od biedy wymiarowego szczupaka też wyciągnie ;) Jeśli bardziej uniwersalnie to kij do 25g kolega Smułek nie takie szczupaki wyciąga na wędkę do 15g   on uważa że u nas nie ma tyle dużych szczupaków , więc nie musi być sprzęt mocny ??? Ja mogę polecić Mikado DaVinci Travel spin 2,75 która po złożeniu ma 63cm :thumbup: skłąda się z 4 części (nie teleskop) i ma dwie wymienne szczytówki 5-17g i 20-25g a więc jedna a jakby dwie wędki :bravo:
DAM Quick Shadow + Mikado Apsara Clasic 3,9 match

Offline wawer96

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
Odp: Klenie, jazie, okonie
« Odpowiedź #2 dnia: 29.04.2018, 18:08 »
Dzięki za szybką odpowiedź.
Tak wiem że to temat rzeka bo każdy ma inne podejście do tematu. Ja generalnie łowię kilkanaście lat ale do tej pory raczej karpiarstwo czyli grunt i spławik a o łowieniu na rzece nie mam bladego pojęcia.
A jaki możesz polecić feeder równierz na taką małą rzeczkę? Lepszy będzie zwykły koszyk czy jakiś podajnik? Karpi raczej tam nie ma. Białoryb tylko raczej i do tego sandacz i szczupak

Offline elopento