Autor Wątek: Taktyka nęcenia płoci  (Przeczytany 14226 razy)

RJo

  • Gość
Taktyka nęcenia płoci
« dnia: 12.08.2020, 18:45 »
Witam wszystkim :)

Moje pytanie brzmi , dlaczego płocie biorą jedynie przez pierwsze pół godziny po czym brania ustają po mimo donęcania ? Łowie na wodach stojących o maksymalnej głębokości 1,5 m.
Oto zanęta którą stosuje ;
- Sensas Gardons 0,5 kg,
- Sensas Gros Gardons 0,5 kg,
- Ziemia torfowa bełchatowska 2 kg,
- pół puszki kukurydzy,
- pinka

Ziemię najpierw przesiewam przed sito, następnie namaczam wstępnie zanęte po czym przesiewam przez sito, czekam jakieś 15 minut po czym znów dolewam stosowną ilość wody , przesiewam przez sito i po odczekaniu kolejnych 15 minut mieszam z ziemią. Do wody wrzucam na początek jakieś 3-4 kule i brania są niemal natychmiast . Płocie bardzo fajnie biorą, po 20 minutach dorzucam kolejne dwie kule i brania powoli ustają. Schemat ten powtarza się ciągle, nie mam pojęcia co robie nie tak. Jestem początkującym wędkarzem , szukałem informacji w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi ... Może ktoś z bardziej doświadczonych wędkarzy mógłby mi podpowiedzieć czy coś robie źle  ?
Pozdrawiam

Offline zwykly_michal

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2 479
  • Reputacja: 196
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: UK
  • Ulubione metody: waggler method
Odp: Taktyka nęcenia płoci
« Odpowiedź #1 dnia: 12.08.2020, 19:07 »
Pewnie jest mała populacja płoci i odpływają najedzone. Miałem takie sytuacje z linami i pszenicą na zanętę. Teraz łowie na koszyk zanęcam mało i mam ryby przez kilka godzin.

Zmniejsz ilość zanęty o połowę i zobacz co będzie się działo.

Offline Enzo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 4 728
  • Reputacja: 302
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Ulubione metody: bat i feeder
Odp: Taktyka nęcenia płoci
« Odpowiedź #2 dnia: 12.08.2020, 19:09 »
Odstaw kuku, ile tej pinki dajesz ?
-" wyczyn wg mnie stanowi o sile wędkarstwa - Luk "


Janusz

Offline Azymut

  • Ekspert
  • *****