Autor Wątek: Shimano Tribal TX-9 - uniwersalna wędka karpiowa??  (Przeczytany 5530 razy)

Offline MateuszAnglia

• Nowy użytkownik
  • *
  • Reputacja: 6
Witam
To jest mój pierwszy post na tym forum. Szukam porady przy zakupie mojej pierwszej wędki karpiowej. Jestem pasjonatem method feeder i szczęśliwym posiadaczem genialnych wędek Drennan Acolyte plus 11ft - kosztowały sporo ale było warto. Moje wędki ogarniają śpiewająco łowiska na których najczęściej łowie - karpie około 5kg z przyłowem do 10kg oraz leszcze, liny, brzany - nawet węgorza złowiłem na method feeder. Odkryłem jednak ciekawe łowisko pod koniec roku i tam są karpie do 15kg oraz sumy do 15kg. I tu już trzeba będzie trochę mocniejszego sprzętu. A w dziedzinie wędek karpiowych jednak jestem nowicjuszem.
Założenia są by ta wędka była uniwersalna. Chcę tą wędką łowić karpie z gruntu i z powierzchni oraz zasadzić się na suma czasem(podkreślam są to ryby do 15kg nie żadne potwory po 80kg) - nigdy nie złowiłem suma.

Chce kupić dobra wędkę do 150funtow = 750zł (choć minimalnie można przekroczyć ta granice).
Wpadła mi w oko ciekawa promocja na Angling Direct - mianowicie Shimano Tribal tx9: https://www.anglingdirect.co.uk/shimano-tribal-tx-9-carp-rod .
Nie wiem jak i dla czego ta wędka na polskie pieniądze kosztuje tam 700 zeta w promocji a w PL 1400 :o czy ktoś ma tą wędkę? nie jestem pewien jej akcji - raz czytam ze jest szczytowa a raz ze progresywna(wolałbym progresje)

Założyłem - nie wiem czy słusznie - ze chce model 12ft o ugięciu 3lb - taki kij wydaje mi się "uniwersalny". Wody na których łowie są małe - rzuty do 80m przerastają moje potrzeby. Ale czy ta wędka się nada? jaki model? a może coś innego jak np Daiwa Longbow?

pozdrawiam

Offline andreas

• Ekspert
  • Reputacja: 35
  • Ulubione metody: wędkarstwo karpiowe
Odp: Shimano Tribal TX-9 - uniwersalna wędka karpiowa??
« Odpowiedź #1 dnia: 26.12.2018, 14:41 »