Autor Wątek: Rzeczny spławik  (Przeczytany 827 razy)

Offline sandał

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 1
Rzeczny spławik
« dnia: 14.02.2023, 15:52 »
Witam.
Na wstępie zaznaczę, że jestem nowicjuszem jeśli idzie o rzeczne łowienie. W zeszłym roku trochę próbowałem. Chciałbym uzyskać informacje czy łowiąc na spławik należy szukać tylko miejsc z czystym dnem? Jesli nie to jakie są sposoby na porośniete i z zaczepami dno bo prowadzenie zestawu wtedy jest bardzo kłopotliwe.

Offline TOmaSZ93

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 423
  • Reputacja: 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Podkarpacie
Odp: Rzeczny spławik
« Odpowiedź #1 dnia: 14.02.2023, 16:46 »
Gdzie patyki tam wyniki :) na jakiej rzece łowisz?
C&R

Offline Luk

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 22 642
  • Reputacja: 1980
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wędkarstwo rządzi!
  • Lokalizacja: Newark
Odp: Rzeczny spławik
« Odpowiedź #2 dnia: 14.02.2023, 19:52 »
Nie polecam łowić spławikiem na przepływankę tam gdzie zaczepy, bo wiadomo jak się to kończy. Warto natomiast wybrać się nad rzekę gdy jest niżówka, i wtedy można zobaczyć z jakim dnem mamy do czynienia, bo jeśli są to tylko mniejsze kamienie, to spoko. Gorzej jak jest jakaś zatopiona kłoda. Ja raz na Odrze mogłem chodzić po miejscach, gdzie było normalnie z 1-1.5 wody, i można nawet było sobie oczyścić miejscówkę :)

Są różne zestawy na rzekę, ale zazwyczaj ładniejsza ryba trzyma się dna, więc trzeba prowadzić zestaw z przynęta nad dnem. Wiele zależy jaką masz tam głębokość. Bo jeśli jest to do 1.5 metra, to wtedy możesz zarzucać dalej, omijając zaczepy, które są zazwyczaj bliżej brzegu.