Autor Wątek: Łowienie z opadu  (Przeczytany 6342 razy)

Offline fabikks

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 231
  • Reputacja: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Ulubione metody: method feeder
Łowienie z opadu
« dnia: 15.02.2016, 17:44 »
Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o waggler method ;D Czy łowienie z opadu można zastosować np. jesienią, wczesną wiosną gdy ryby nie są tak ruchliwe? Czy sprawdzi się na leszcza?
Fabian

Offline Dyzma

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1 515
  • Reputacja: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Galeria
  • Lokalizacja: Lublin
  • Ulubione metody: waggler method
Odp: Łowienie z opadu
« Odpowiedź #1 dnia: 15.02.2016, 18:20 »
Uważam że w taki sposób  łowić niezależnie od pory roku bo przyczyną skuteczności tej metody nie jest pora roku ale specyficzny sposób żerowania ryb niezależny od pory roku a raczej od czynników atmosferycznych kiedy ryby żerują w tak zwanej toni i wtedy opad jest najskuteczniejszy oczywiście mówimy tu o rybach które normalnie żerują z dna
Krzysztof

Offline Luk

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 22 646
  • Reputacja: 1980
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wędkarstwo rządzi!
  • Lokalizacja: Newark
Odp: Łowienie z opadu
« Odpowiedź #2 dnia: 16.02.2016, 05:56 »
Opad to tak naprawdę nie tylko łowienie z toni. Z moich obserwacji najważniejszy opad to ostatni odcinek, powiedzmy niecały metr, może z 80 cm. Ryby reagują na ruch, i opad przynęty, zbliżony do naturalnego opadu tym czym nęcimy (koniecznie!), naprowadza je. Efektem często jest branie w ciągu kilku - kilkudziesięciu sekund po opadnięciu przynęty.