TECHNIKI WĘDKARSKIE > Sposób na...

Taktyka nęcenia płoci

(1/5) > >>

RJo:
Witam wszystkim :)

Moje pytanie brzmi , dlaczego płocie biorą jedynie przez pierwsze pół godziny po czym brania ustają po mimo donęcania ? Łowie na wodach stojących o maksymalnej głębokości 1,5 m.
Oto zanęta którą stosuje ;
- Sensas Gardons 0,5 kg,
- Sensas Gros Gardons 0,5 kg,
- Ziemia torfowa bełchatowska 2 kg,
- pół puszki kukurydzy,
- pinka

Ziemię najpierw przesiewam przed sito, następnie namaczam wstępnie zanęte po czym przesiewam przez sito, czekam jakieś 15 minut po czym znów dolewam stosowną ilość wody , przesiewam przez sito i po odczekaniu kolejnych 15 minut mieszam z ziemią. Do wody wrzucam na początek jakieś 3-4 kule i brania są niemal natychmiast . Płocie bardzo fajnie biorą, po 20 minutach dorzucam kolejne dwie kule i brania powoli ustają. Schemat ten powtarza się ciągle, nie mam pojęcia co robie nie tak. Jestem początkującym wędkarzem , szukałem informacji w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi ... Może ktoś z bardziej doświadczonych wędkarzy mógłby mi podpowiedzieć czy coś robie źle  ?
Pozdrawiam

zwykly_michal:
Pewnie jest mała populacja płoci i odpływają najedzone. Miałem takie sytuacje z linami i pszenicą na zanętę. Teraz łowie na koszyk zanęcam mało i mam ryby przez kilka godzin.

Zmniejsz ilość zanęty o połowę i zobacz co będzie się działo.

Enzo:
Odstaw kuku, ile tej pinki dajesz ?

Azymut:
Witaj.

Przede wszystkim daj sobie spokój z ziemią. Zaneta Gros Gardons jest świetna i warto używać jej tylko w formie waleczków. Resztę towaru podawaj w mikro porcjach bardzo często. Zaopatrz się w czerwone mady, KONOPIE, rzepik. Podawaj proca lub ręka kilka ziaren/robaków co minute, dwie. Łowiac na spławik najpierw próbuj opadu, potem z gruntu.

Na feeder to klasyczny zestaw, lub helikopter z białymi jeśli ryba będzie mega aktywna. Kukurydza raczej spontanicznie jako zaneta, lepiej użyć jako przynęty. Haczyki małe, mogą być z włosem.