Autor Wątek: Bolonka - jak zacząć?  (Przeczytany 17485 razy)

Offline siwy-czl

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 53
  • Reputacja: 3
Bolonka - jak zacząć?
« dnia: 29.01.2016, 21:56 »
Witam, zakupiłem bolonkę 6 m, mam zamiar łowić płocie, krąpie, może leszcze na wodzie stojącej. Jestem początkującym spławikowcem i stąd moje pytanie jak zrobić dobry zestaw do bolonki, chodzi mi głównie o rozmieszczenie śrucin, dobór spławika itp.

Offline matchless

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2 167
  • Reputacja: 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ulubione metody: tyczka
Odp: Bolonka - jak zacząć?
« Odpowiedź #1 dnia: 30.01.2016, 11:42 »
Będzie Ci wygodnie łowić bolonką na stojącej wodzie? Na stojącą wodę wybrał bym odległościówkę, jakiegoś delikatnego floata. Bolonka trochę przydługawa. Ale... w niektórych przypadkach może być skuteczna.

Zacznij od żyłki 0,16 mm. Możesz zastosować spokojnie nawet 0,14, ale jeśli czujesz, że 0,14 to będzie zbyt cienko to pierwsza opcja będzie opcją najbardziej uniwersalną. Myślę, że do tego typu wędki, jeśli nie łowisz na rzekach to będzie to średnica odpowiednia. Z przyponami możesz zejść do 0,10 mm spokojnie, jeśli będzie taka potrzeba.

Spławiki raczej montowane na stałe, typowe do bata lub tyczki. Nie musisz stosować spławików typowo bolońskich, gdyż ich konktrukcja zakłada stosowanie na rzekach czy kanałach, jeśli Ty nie będziesz na nich łowił to nie potrzebujesz takiego spławika. Spławiki montowane na stałe, typowo na wody stojące będą odpowiednie.

Na ryby typu płocie, krąpie, leszcze spokojnie możesz stosować haczyki w rozmiarach 0,14 do 0,18 w zależności od ryb i przynęty.