Autor Wątek: Gdzie szukać brzan?  (Przeczytany 7910 razy)

Offline Mikołaj Burkiewicz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 697
  • Reputacja: 116
Gdzie szukać brzan?
« dnia: 17.05.2017, 10:20 »
Witam mieszkam w trójmieście i staram się zlokalizować brzany w okolicy. Z tego co się zorientowałem jedyną wodą  w okolicy, na której udało się złowić pojedyncze brzany jest Radunia. Ponieważ jestem absolutnie zielony jeśli chodzi o tę rybę proszę o podpowiedź jak powinien wyglądać odcinek rzeki (nurt, dno itp), na którym jest największe prawdopodobieństwo występowania tej ryby. Drugie pytanie to jak przygotować się od strony zestawu żeby łowić je w miarę selektywnie (w Radunii występuje bardzo dużo jazi i kleni)?

Offline Sebek Francja

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1 179
  • Reputacja: 231
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bez wędki czuję się jak nie facet
    • Wędkarstwo Francuskie
  • Lokalizacja: Reims
  • Ulubione metody: gruntówka + sygnalizator
Odp: Gdzie szukać brzan?
« Odpowiedź #1 dnia: 17.05.2017, 10:57 »
Łowienie brzan wcale nie jest takie trudne.
Brzana lubi dobrze natlenioną wode i twarde ;kamieniste lub żwirowe dno.
Znajdziesz ją  głównie  przy zwalonych  drzewach oraz w głównym nurcie.

Zestaw powinien być  zbliżony do karpiowego, Jest to ryba , która  ma gwałtowne  odjazdy więc musi być  solidny sprzęt.

Moją  sprawdzoną przynęta  sa duże  pelety oraz kulki ale dużo  wpada na białe  robaki.
Nieda się  uniknąć  przyłowu klenia gdyż jest to ryba, ktora zjada wszystko.
 Dobrą zanęta  są  konopie gotowane oraz drobne pelety.

Nie jestem specem od brzan ale kilka już  udało mi się  złowić.
Pozdrawiam

Offline Mikołaj Burkiewicz

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 697
  • Reputacja: 116
Odp: Gdzie szukać brzan?
« Odpowiedź #2 dnia: 17.05.2017, 11:07 »
Dziękuję za wskazówki. Myślę że największy problem będzie z twardym, kamienistym lub żwirowym dnem :) Na Radunii jest głownie muł i piasek. Pewnie to tłumaczy znikomą ilość łowionych tu brzan.