Autor Wątek: Waggler: miejsca, zanęty, przynęty - pytania początkującego  (Przeczytany 1601 razy)

Offline IluaneNarbe

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Sośnicowice, Gliwice, Górny Śląsk
  • Ulubione metody: waggler method
Dzień dobry wszystkim.

Kilka słów wprowadzenia - jestem początkującym wędkarzem (w średnim wieku) - zabawa z wędką trwa dopiero drugi miesiąc :)
Staram się łowić wg. Waggler Method, z filmów LUK’a (za które zresztą gorąco dziękuję).
Posiłkuje się także filmami z Górek TV, i tym forum.
Jak do tej pory byłem kilkukrotnie na łowiskach komercyjnych - taki tutorial, zaznajomienie się z działaniem wędki, zarzucaniem zestawu, gruntowaniem itp - uczę się jak dziecko, nigdy wcześniej nie wędkowałem. Wyniki z komercji to np. 7 amurów/karasi w 5 godzin, poczułem się w miarę pewnie, więc postanowiłem spróbować “na dziczy PZW”.

Obrałem sobie na pierwszy edukacyjny cel mały staw, 1,5h, który mam niedaleko od domu. Chodzi dokładnie o ten zbiornik:

https://wedkuje.pl/l/lowiska/69837

Byłem na nim kilkukrotnie, za każdym razem wzrasta skuteczność wędkowania (od wyjść gdzie 90% czasu to rozplątywanie zestawu, do ostatniego razu kiedy to udało się złowić kilka wzdręg i płoci wielkości palca, ale też dwie ładne płotki - dla mnie to spory sukces).
W tygodniu staw raczej pusty, w weekend potrafi wyglądać jak zawody wędkarskie - ostatnio było 14 wędkarzy, wtedy zajęte miejsce nie bardzo jest jak zmienić.

Wszystkie ryby oczywiście wypuszczam.

I przechodząc do meritum, pojawiło się kilka pytań, na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi - mam tylko jednego wędkującego znajomego, ale nie chce się na nim uwieszać, bo ma swoje życie :)


1. Wg jakich kryteriów wybieracie miejsce nad stawem? Obecnie wybieram tak żeby mnie słońce nie raziło, i żeby było w miarę miejsca na rozmach z wędką, ale podejrzewam że są jakieś lepsze powody wybierania stanowiska… (pamiętajcie, jestem kompletnie zielony).