Autor Wątek: Wasze sposoby na zbadanie rodzaju dna  (Przeczytany 3177 razy)

Offline dkoch

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja: 10
  • Płeć: Mężczyzna
  • !
  • Lokalizacja: Londyn
Wasze sposoby na zbadanie rodzaju dna
« dnia: 22.07.2016, 22:22 »
Witam wszystkich!
Chciałem sie zapytać o wasze sposoby ustalenia rodzaju dna w łowisku(piasek/ rosliny/ muł/kamienie/głeboki muł, itp.) w sumie majbardziej istotne była by odpowiedź czy mamy dużo mułu czy nie. Jestem początkującym "metodziarzem" i nurtuje mnie to troszke. Z tego co czytałem to zdania sa podzielone czy muł przeszkadza czy nie, wiele osob pisze, że maja takie same brania na metodzie na mulistym dnie.
Przejrzałem forum pod tym kątem i to jest to co znalazłem.

Ja używam do tego najczulszej szczytówki i ciężarka łezki 30gr. Zarzucam i ściągam zestaw. Z tym że bez pomocy kołowrotka. Podciągam kijem - długie poziome ruchy. W tym czasie obserwuje szczytówkę jak się zachowuje. I np. jak będzie muł , będziesz widział jak szczytówka wygina się mocno i czuł jak zakopuje się ciężarek. Przy dnie twardszym o nie wielkim nanosie mułu  będzie to wyglądało zupełnie lżej, mniejsze wygięcia szczytówki i lżej będzie się przesuwała łezka ołowiu. Na mocnym twardym dnie np.kamień, żwir,nawet glina. Będziesz wyczuwał na wędce lekkie przejścia ciężarka i wtedy dodatkowo jest dobrze podbić kilka razy ołów wyżej na napiętej żyłce. Wyczujesz wtedy typowe uderzenia i stuki o dno co będzie oznakom że dno mamy bardzo twarde. Wszystko to jest kwestia wprawy i wyczucia plus wyobraźnia wędkarza. Ja czasami kilkanaście minut stoję i tłucze w wodę ciężarkiem aby coś odczytać. Nie jest to łatwa sprawa ale jak to mówią "trening czyni mistrzem"

Z góry dziekuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Daniel
Rozmiar nie ma znaczenia!!!!

Offline Druid

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2 740
  • Reputacja: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Galeria
  • Lokalizacja: Knurów, Górny Śląsk
  • Ulubione metody: waggler i feeder