TECHNIKI WĘDKARSKIE > Spławik

Trudne spławikowania początki

(1/34) > >>

Watchmaker:
Kupiłem Mikado Rival Match 3,9 / 25 g i żyłkę Preston Reflo Power 100 m / 0,17 mm. Żyłka była dość droga - 100 m 35 zł. Nie umiem dokładnie ocenić jak bardzo miękka jest wędka, jaką ma akcję, choć jest dość elastyczna. Żyłkę kupowałem specjalnie elastyczną, bo podobno wędka z paraboliczną akcją i elastyczna żyłka pomagają rekompensować braki w doświadczeniu przy holowaniu ryby itp. Sęk w tym, że zestaw jaki posiadam zachowuje się jak proca. Przy lekkim zacięciu od strony haczyka nic się nie dzieje, a przy mocniejszym spławik ląduje (najczęściej splątany) daleko za moimi plecami. Ja wiem, że jestem zielony, że jeszcze trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć, ale czy powinno tak być? Mam dużo pustych brań, czasem kilka z rzędu. 30 cm kawałek tej żyłki można rozciągać w palcach o całe centymetry. Chciałbym ją wymienić na jakąś tańszą, sztywniejszą i tonącą przede wszystkim, bo ta nie była. Między 0.18-0.20 mm. Notabene, czy żyłka powinna być przezroczysta do wagglera? Polecicie coś? Widziałem kiedyś takie żyłki po 300 m za niecałe 30 zł. Najlepiej dostępną w drapieżniku, bo będę jeszcze kupował kilka drobiazgów.

Co się zaś tyczy wagglerów Drennana są bardzo fajne, ale przy którymś splątaniu zrobiłem w jednym dziurkę i woda się nabiera do środka. Planuję zwyczajnie zakleić taśmą klejącą, jak już wyschnie w środku. Może pomoże.

selektor: