Autor Wątek: Tyczka na karpia  (Przeczytany 631 razy)

Offline Kulek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
Tyczka na karpia
« dnia: 20.05.2024, 18:45 »
Witam tak jak w tytule potrzebuje porady odnośnie tyczki do połowu karpii. Chciałbym dodać że nigdy nie miałem z tym do czynienia i jestem kompletnie zielony więc proszę o porady odnośnie sprzętu jaki byłby niezbędny. Filmików na YT już się naogladałem więc potrzebuje porady od kolegów :)

Offline pknr1

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja: 5
  • Ulubione metody: tyczka
Odp: Tyczka na karpia
« Odpowiedź #1 dnia: 20.05.2024, 20:37 »
Z tańszych tyczek masz Matrixy Torque Euro Carp i MTX V2 Margin 2, Preston Edge Monster Margin, Sensas T-Rex Carp 54/74. Wymienione modele mają jednak swoje wady - są krótkie a w dodatku model Torque nie jest dostępny w packu z dodatkowymi topami. Z nieco droższych (i dłuższych) masz Maver Definition XS, Sensas Parallel Power Carp 95 z serii 5, Preston Superium X10, Matrix MTX1 Power V2 Pole. Ogólnie warto sobie przejrzeć na spokojnie katalogi różnych firm wyczynowych a później jeżeli tylko masz taką możliwość to samemu obejrzeć sprzęt który masz zamiar nabyć.

Co do zbrojenia topów to polecam gumy pełne hybrydowe, są najzwyczajniej w świecie proste w użyciu. Ja osobiście korzystam z gum o rozmiarach 4-6 (dłubanina drobnicy), 6-8 (ogólny białoryb), i 10-12 (lin-karaś). To tak żebyś sobie mniej więcej zobrazował te rozmiary. Na karpie będziesz potrzebował czegoś mocniejszego, celowałbym w rozmiary 14-16, 16-18 i 18-20. Dużo zależy też od łowiska bo może się okazać że w sporych ilościach będziesz łowił ryby których karpiarze by się nie powstydzili dlatego warto jest posiadać chociaż te 3 topy. Jeżeli chodzi o łączniki to osobiście polecam dacrony, ale to będzie już raczej twój osobisty wybór. Niektórzy wolą te klasyczne stonfo :).