Autor Wątek: Ciepły kanał "Portki" w Koninie - zawody, proszę o rady  (Przeczytany 2045 razy)

Offline Szymek123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: 2
  • Ulubione metody: gruntówka + sygnalizator
Jako iż to mój pierwszy wątek na forum to proszę o wyrozumiałość, jeżeli przez moją niewiedzę znalazł by się w złej kategorii. ;)

W połowie września moje koło wędkarskie organizuje zawody wędkarskie na kanale "Portki", który odprowadza wodę z elektrowni w Koninie, w związku z tym że jestem jeszcze amatorem łowienia ryb to chciałbym już teraz znaleźć  odpowiedź na nurtujące mnie pytania.

Kanał jest w Gr. Gosławice dlatego przyjazd na łowienie samodzielne wiążę się z kosztami, wyznaczonymi przez Gr. Gosławice. Opis kanału:

Opis łowiska
rodzaj akwenu:   kanał
powierzchnia/szerokość:   25m
uciąg:   3-10g - (zależy od wiatru i pory roku koszyczek 40 gram przy 20-25 metrach bardzo się przesuwał i imitował brania ryb >:O)
głębokość:   3-4m
dno:   Dno piaszczyste, równe, z dużą ilością wielkich małży. Przy brzegu ostra skarpa, schodząca gwałtownie w dół.
linia brzegowa:   Linia brzegowa prosta z niewielkim łukiem.
brzeg:   Brzeg porośnięty roślinnością trawiastą i krzakami.
Gatunki ryb
ryby dominujące:   krąp, płoć, ukleja
ryby towarzyszące:   okoń, leszcz, jazgarz
ryby pojawiające się:   amur, karp, tilapia, lin, karaś
dominująca technika:   Zazwyczaj dominuje tyczka i łowienie metodą skróconego zestawu 9-11m od brzegu, choć są momenty, kiedy w kanale jest tak dużo uklei, że opłaca się łowić właśnie tą rybę.


W tamtym roku na zawodach łowiłem feederem z zestawem: koszyczek 40 gram z rurką, przyponem z haczykiem nr 8 oraz batem 6 m z zestawem o długości 5,5 metra i spławikiem 5 g z oliwką przy węźle łączącym żyłkę główną z przyponem, a także haczykiem nr 14 - 16.

Zająłem 3 miejsce w kategorii młodzieży z wynikiem 1.5 kilo, zaś 2 i 1 miejsce miały wyniki 2.2 kg i 2.4 kg