Autor Wątek: Wakacyjne wędkowanie - gdzie szukać ryb podczas upałów?  (Przeczytany 40533 razy)

Offline Wrona

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
Cześć, jestem początkującym wędkarzem, łowię od 8 lat i ostatnimi czasy zacząłem oglądać P.Luka, dzięki któremu wiele się dowiedziałem. Ciągle jednak jeden temat jest dla mnie niezrozumiały, a myślę, że warto byłoby posiąść jakąś wiedzę z nim związaną. Podczas upałów, kiedy na dworze temp. dochodzi do 30 lub więcej stopni a w nocy spada do 15, gdzie należy szukać ryby? Wiem, że zimą należy szukać jak najcieplejszych obszarów wody, ale kiedy jest już bardzo gorąco, czy ryba np. nie ucieka do wody chłodniejszej?
Za odpowiedzi z góry bardzo dziękuję :)

Offline Świtek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Reputacja: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: lubelskie
Odp: Wakacyjne wędkowanie - Gdzie szukać ryb podczas upałów
« Odpowiedź #1 dnia: 11.07.2017, 11:56 »
 Moim zdaniem zadałeś jedno z mądrzejszych pytań na tym forum.
 
Też wielokrotnie zadawałem sobie to pytanie.
Wydawać by się mogło że jak woda przekracza 25 stopni to ryba schodzi głębiej na chłodniejszą.

Tyle że jeszcze na wodach stojacych jest coś takiego jak termoklina i denna warstwa beztlenowa.
Z moich doświadczeń wynika że w bezwietrzne dni najlepiej jest namierzyć na jakiej głębokości znajduje się warstwa termokliny i nie schodzić głębiej.
Jeżeli wieje silny wiatr i miesza wodę sprawa wygląda zupełnie inaczej. ten artykuł ci więcej wyjaśni
http://www.wedkarz.pl/wp-webapp/article/2081


Offline selektor

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 5 281
  • Reputacja: 1399
  • Lokalizacja: Catch & w Łeb & Realese on Patelnia
  • Ulubione metody: waggler method
Odp: Wakacyjne wędkowanie - Gdzie szukać ryb podczas upałów
« Odpowiedź #2 dnia: 11.07.2017, 19:05 »