Autor Wątek: Wybór pierwszego bata  (Przeczytany 833 razy)

Offline Pemko

• Nowy użytkownik
  • *
  • Reputacja: 2
Wybór pierwszego bata
« dnia: 15.02.2021, 12:24 »
Cześć. Zapisałem się na ligę spławikową mojego koła (6 startów) i chyba muszę kupić pierwszego bata. Nie mam dużego doświadczenia w startach , do tej pory to były udziały w inauguracyjnych sezon startach koła i radziłem sobie odległosciówką lecz koledzy z batami radzili sobie szybciej. Planuję nęcić dwie linie, pierwsza to zaraz za pasem zieleni 10-13 metr a druga 20-25 metr pod waglera. Co do drugiej lini to sprzęt mam a do tej pierwszej muszę się dobrać czymś co pozwoli mi sprawnie odławiać małe rybki. Mam bolonke 6m. ale czy to dobry pomysł?... Z kolei baty w niskim budżecie do powiedzmy 300zł.nie są lżejsze od mojej bolonki...
Pytanie czy próbować walczyć 6cio metrową bolonką czy zdecydowanie lepszy będzie 7 metrowy bat?..
Jeśli bat to myślę na początek o budżetowym Jaxonie Tele Pole GTX 305g. lub droższym, chwalonym kiju Mikado Tournament. 280g.
Doświadczeni koledzy-koleżanki w którą stronę iść?

Offline Kozi

• Ekspert
  • Reputacja: 415
Odp: Wybór pierwszego bata
« Odpowiedź #1 dnia: 15.02.2021, 12:26 »
Wiele razy było już pisane, wystarczy poszukać.

Offline motov8

• Ekspert
  • Reputacja: 239
« Odpowiedź #2 dnia: 15.02.2021, 12:37 »
SX->MX->Tournament

Offline Stan

• Ekspert
  • Reputacja: 211
  • Ulubione metody: bolonka
« Odpowiedź #3 dnia: 15.02.2021, 16:17 »
Jeśli to ma być bat 7m i to na zawody, to musi być dobrej klasy, bo w przeciwnym razie przez te kilka godzin łowienia tak Ci je uprzykrzy, ze więcej już nie weźmiesz go do ręki. O ile można sobie pozwolić na oszczędności w zakupie batów 5m , bo tu nawet taniutki SX jest dobry, to przy długości 6m, a tym bardziej 7m już się tak nie da. Najtańszy, dobry 7m bat to chyba Turnament.

Offline S76

• Aktywny użytkownik
  • Reputacja: 59
  • Ulubione metody: waggler method
« Odpowiedź #4 dnia: 15.02.2021, 20:28 »