Autor Wątek: Jak zasilać nadajnik RC do łódki zanętowej??  (Przeczytany 1951 razy)

Offline Arturf01

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Wadowice
Jak zasilać nadajnik RC do łódki zanętowej??
« dnia: 23.01.2018, 17:09 »
Witam Kolegów, tak jak w temacie, chciałbym prosić o opinie co myślicie albo jakiem macie zdanie na temat zasilania pilotów.
W moim mam koszyk na aku R6 x6. więc przy użyciu baterii alkalicznych mamy napięcie 9V.
Myślałem o użyciu aku Eneloop ale one mają 1,2V na baterii więc full naładowane będą miały 7,2V. ale pojemność jednego to 2450x6=14700 więc powinien lepiej trzymać napięcie niż alkaliczna- tak mi się wydaje bo jestem w tym zielony :(
Mógłby ktoś podpowiedzieć co i jak? Jak bardzo energożerny jest nadajnik i co będzie dobrym rozwiązaniem?
Pilot przy 6,4 wola o ładowanie.
Pozdrawiam
Artur

Offline Syborg

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10 021
  • Reputacja: 980
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ulubione metody: spinning
Odp: Jak zasilać nadajnik RC do łódki zanętowej??
« Odpowiedź #1 dnia: 23.01.2018, 18:32 »
Napięcie naładowanego pojedynczego ogniwa akumulatora, o jakim wspominasz, wynosi około 1,5 V, więc tyle samo, ile napięcie sprawnej baterii. Eneloopy idealnie zastąpią baterie, bez obaw. Mało tego, to bardzo rozsądne rozwiązanie, z wielu względów.

Napięcie akumulatora wynoszące 1,2 V oznacza, że jest on rozładowany, więc Twoje obliczenia są błędne.
Jacek

Offline JKarp

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1 386
  • Reputacja: 87
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lokalizacja: Legionowo
  • Ulubione metody: wędkarstwo karpiowe
Odp: Jak zasilać nadajnik RC do łódki zanętowej??
« Odpowiedź #2 dnia: 23.01.2018, 18:32 »
Nie chodzi o czas pracy czyli pojemność zasilania a o napięcie zasilania. Wszelkie czujki słabej baterii reagują na spadek napięcia prądu a nie spadek natężenia.
Reasumując - zdecydowanie lepiej zasilić pilot dobrymi bateriami niż akumulatorkami.