Autor Wątek: Spinning na jeziora  (Przeczytany 4010 razy)

Offline wojtach100

• Nowy użytkownik
  • *
  • Reputacja: 0
Spinning na jeziora
« dnia: 20.05.2016, 12:19 »
Witajcie,
wiem, że nie ma czegoś takiego jak uniwersalny spining na wszystko Jestem początkujący, połowy z brzegu lub łódka, polskie jeziora, poluje na szczupaka, okonia.
Myślałem coś o 260-270 cm   3-20 gr.
Mam w swoim zestawie główki 3 gramowe ale i też Morsa 2 - wahadłówkami też chcę rzucać.
Nie wiem na jaki ciężar wyrzutu się zdecydować ostatecznie, w Polsce wielkich szczupaków nie będę łowił bo raczej o nie ciężko.
Potrzebuje komfortowej wędki, żeby porzucać kilka godzin bez bólu pleców.
Budżet do  +- 200 zł

Offline Novac

• Aktywny użytkownik
  • Reputacja: 9
  • Ulubione metody: feeder i spinning
Odp: Spinning na jeziora
« Odpowiedź #1 dnia: 20.05.2016, 13:54 »
Witam,

Pamiętaj że ciężar wyrzutu dobiera się głównie pod przynęty. Jeśli chodzi o przykład wędki jaki podałeś to, do jeziorowych gum wystarczy. Gorzej będzie ze wspomnianą wahadłówką i innymi blachami. Ja pod wspomniane przez Ciebie ryby posiadam dwie wędki. Tani Aviator Kongera, 2,7m, do 40g oraz wklejanka Mistral Amundson 2,7m, do 15g. Aviator może jest nieco za mocny jak na przynęty jakich używam i ryby jakie łowie, ale z racji tego że często łowię na starorzeczach, krzaczorach i grążeliskach to potrzebuje wędki z którą nie muszę się patyczkować i mogę targać na chama niepokornego szczupaka (na Warcie też mogę nią śmigać nawet ze sporymi gumami). Jeżeli dzisiaj kupowałbym wędkę na szczupaka i wiedział że będę łowić na jeziorze to pewnie brałbym coś w granicach 30g.
 Co do łódki, to się nie wypowiem bo z nich nie łowię. Mówi się że wędka 2,7m jest za długa, ale wydaje mi się że jest to raczej uwarunkowane osobistymi preferencjami i przyzwyczajeniem.
 Jeżeli chcesz również bawić się okoniami to złotym środkiem jeziorowego spinngowania jest wędka 2,7 25g, czyli klasyczny uniewersal.