Autor Wątek: Parę pytań odnośnie jeziora  (Przeczytany 849 razy)

Offline mercunio

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja: 2
Parę pytań odnośnie jeziora
« dnia: 03.08.2020, 18:51 »
Witajcie. Jestem początkującym wędkarzem. Od dwóch miesięcy poławiam sobie na jeziorze Margonińskim. Korzystając z uprzejmości wuja używam jego miejscówki do łowienia (pomost). Na odległości 40-50 metrów od brzegu ma on ustawiony znacznik, w obrębie którego dwa razy w tygodniu nęci, głównie kukurydzą. Łapie tam naprawdę ładne leszcze, po 2,5kg nawet do 3 kg. No i właśnie tu zaczynają się moję wątpliwości. Zdarza się duży leszcz, ale stosunkowo rzadko. Dużo częściej zdarzają się małe leszcze po 20-25 cm. Mój sprzęt to wędka method feederowa o cw 20-60g, podajnik mikado 20g ( small/medium, nie wiem ), zanęta dynamite baits marine halibut i pellet skretting 2mm/4mm. Tutaj zaczynają się moje pytania.

1. Czy jest jakiś sposób na zmniejszenie ilości brań drobnej ryby? Na logikę im więcej zanęty rzuconej punktowo, tym drobnica szybciej się naje, a większe kawałki, czyli np. pellet 4mm, zostanie dla dużej ryby, która w teorii w końcu powinna się pojawić. Praktyka jednak nie zawsze tak wygląda. Małe leszcze potrafią nawet wziąć na duży hak i podwójną przynętę, więc myślę, że taki pellet 4mm to dla nich nic wielkiego.

2. Czy nie lepszym pomysłem było by zastosowanie większego i cięższego podajnika? Może jakiś konkretny model?